2011-2013 / CONCEPT / COPYWRITING

Verpakkingsteksten HEMA

Verpakkingsteksten / HEMA

Het is weinig mensen opgevallen, maar HEMA heeft rond 2010 alle titels van haar producten vertaald naar het Engels. Letterhelden kreeg de vraag een concept te bedenken om de verpakkingsteksten voor de Nederlandse markt zo duidelijk mogelijk te maken. Een uitdaging waar we van gingen watertanden.

De opdracht: het ontwikkelen van een copy-platform dat duidelijk voorschrijft hoe tekst op elke verpakking hoort en welke toon en stijl dit moet zijn. Met andere woorden: aan welke eisen, welke do’s-and-don’ts moet een verpakkingstekst voldoen om kort, krachtig en vooral: echt HEMA te zijn.

De oplossing die Brigitte en Jules bedachten was even simpel als doeltreffend. HEMA was enthousiast en we konden per productgroep aan de slag om de titels volgens het concept aan te passen. Na een aantal maanden werd om budgetredenen de stekker uit het project getrokken.

Overige HEMA-klussen: HEMA Verzekeringen

Terwijl we de verpakkingsteksten aan het herschrijven waren, kregen we het verzoek de webteksten voor de website van HEMA Verzekeringen en alle daarmee samenhangende klantcorrespondentie te (her)schrijven.HEMA verzekeringen

Slimme keuze

koffiepadsJarenlang te zien in abri’s en in de winkel zelf: een foto van een product met daarnaast een drietal USP’s (unique selling points). De som onderaan de optelstreep was eerst steevast: ‘veel voor weinig’. Later werd dat: ‘vaste lage prijs’.

Letterhelden heeft er in de loop der jaren tientallen (misschien wel honderden) geschreven. En niet uit onze (best grote) duim gezogen, maar gebaseerd op gedegen onderzoek bij de inkoopafdeling.

Nog een paar voorbeelden:

5-pak enkelsokken kinderen
houden je voeten fris
met elastische boord
zitten lekker in sportschoenen
vaste lage prijs

3-pak kousenvoetjes
zachte band
zonder irriterende randjes
blijven mooi
vaste lage prijs

flipflops dames
zacht en toch stevig
kleuren blijven mooi
slijtbestendige zool
vaste lage prijs